Yırtılan Ayakkabı Tamiri

Ayakkabı Tamiri

        Vitrinde bir ayakkabı görürüz , hoşumuza gider ve alırız.Alırken ne kadar dikkat etsek de gözümüzden kaçan ayrıntılar olabiliyor.
Üst ve yan taraflarında kalın dikiş yerleri vardı en son aldığım ayakkabıların.Üstlerine biraz su damlasa hemen içine geçiveriyordu.Ayakkabı tamircisine götürdüğümde ilgilenmedi, deri su çeker )) gibi birkaç bahane sıraladı.
İş  başa düşünce ; ne yapabilirim diye düşündüm.Üst ve yan taraflara yapıştırıcı sürmeliydim ama kalın sürersem yapıştırıcının beyaz renkli lekesi çirkin bir görüntü oluşturucaktı.Şöyle bir çözüm geldi aklıma :

-          Eczaneden ufak bir şırınga aldım.
-          Yapıştırıcıyı az miktarda şırınganın içine doldurdum(yapıştırıcı olarak derby kullandım bally gibi kötü bir şöhreti yok malum).Yapıştırıcı şırınganın içinde kurumadan iğne kısmından akıyor.
-          Şırınga ile ayakkabının üst ve yan dikiş yerlerine ince ince sıktım yapıştırıcıyı.Zaten iğne deliğinden azar azar akıyor.
-          Daha sonra kurumaya bıraktım .Ertesi gün yapıştırdığım yerlerin çok belli olmaması için ayakkabıları boyadım .
-          Denemesini yaptığım da su geçmediğini gördüm.İlk yapıştırmada sonuç alamazsanız ikinci kere aynı şekilde tekrar yapıştırın.

Bazen ayakkabıların altında özellikle sivri bir şeylere bastığınız zaman (çivi,cam vs. gibi ) ufak delikler ,yarıklar oluşabiliyor.Bu delikler derin olursa ayakkabı tabanından su almaya başlar.Bu tür delikler için :

-          Ayakkabının alt tarafına bakarak ,deliğin nerede olduğunu tesbit edin.Uç taraflarda daha çok olur.
-          Daha sonra deliğin üstüne biraz sigara külü dökün.Külün üzerine de japon yapıştırıcını sıkın –ben 502 kullandım-.Hemen kemik gibi sert beyaz bir tabaka oluşuyor.Bu şekilde su geçmesini önleyebilirsiniz.Bu çözümü ayakkabının yanlarında da uygulayabilirsiniz ancak biraz çirkin bir görüntü oluşuyor o yüzden sadece tabanda deneyin derim.

No comments:

Post a Comment